Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Gdańsku od 2012 roku utrzymuje system zarządzania jakością zgodny z normą ISO 9001:2008 w zakresie:
Pobieranie oraz badania laboratoryjne krwi i jej składników. Preparatyka i dystrybucja krwi i jej składników.
W ramach systemu określono miedzy innymi politykę jakości, której treść jest dostępna poniżej.
Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Gdańsku świadczy usługi związane z:
· zaopatrywaniem placówek służby zdrowia w krew, jej składniki i preparaty krwiopochodne, zaś wytwórni farmaceutycznych w osocze krwi
· udzielaniem konsultacji związanych z leczeniem krwią, jej składnikami i preparatami krwiopochodnymi,
· sprawowaniem specjalistycznego nadzoru w dziedzinie krwiodawstwa i krwiolecznictwa,
· podnoszeniem standardów krwiolecznictwa w ramach szkoleń z zakresu krwiodawstwa i krwiolecznictwa prowadzonych dla kadr medycznych placówek służby zdrowia,
· propagowaniem idei honorowego krwiodawstwa.
Mając na uwadze ciągłą poprawę jakości świadczonych usług Dyrekcja Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Gdańsku podjęła decyzję o opracowaniu i wdrożeniu w podległej jej placówce systemu zarządzania jakością zgodnego z międzynarodową normą ISO 9001: 2008.
Spełniając wymagania powyższej normy zobowiązujemy się do przestrzegania jej wymagań i do ciągłego doskonalenia efektywności powyższego systemu.
Zadania stojące przed Regionalnym Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w zakresie zarządzania jakością są realizowane przez:
· zwiększenie ilości dawców,
· dbałość o ich komfort i bezpieczeństwo,
· racjonalną gospodarkę krwią i jej składnikami,
· rozszerzenie zakresu wytwarzanych składników krwi zgodnie ze zmieniającymi się potrzebami i postępem
technologicznym,
· poprawę warunków przetwarzania i przechowywania krwi i jej składników,
· modernizację posiadanego sprzętu i aparatury medycznej wykorzystywanej do diagnostyki i przetwarzania w procesie
preparatyki krwi i jej składników,
· szerzenie idei honorowego krwiodawstwa wśród społeczności Pomorza,
· poprawę warunków socjalnych dawców i personelu.
Dyrekcja Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Gdańsku dokonując okresowych przeglądów funkcjonowania systemu weryfikuje politykę jakości przystosowując ją do zmieniających się warunków.
Polityka jakości jest znana ogółowi pracowników ośrodka oraz podana do wiadomości wszystkim zainteresowanym dawcom. W oparciu o powyższą politykę przyjęto szczegółowe cele jakościowe, których realizacja jest analizowana w ramach przeglądów dokonywanych okresowo przez dyrekcję Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa w Gdańsku.
Dyrekcja Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa zobowiązuje się do zapewnienia środków niezbędnych do realizacji powyższej polityki.
Dyrektor
Regionalnego Centrum Krwiodawstwa i
Krwiolecznictwa w Gdańsku
Wiktor Tyburski
Gdańsk 2016-06-30
Wydanie I